در مقاله قبلی ۷ تمرینی که باعث افزایش ترشح تستوسترون در بدن بودند را برای شما توضیح دادیم. حال ببینید جز این ۷ تمرین چه راه‌های دیگری پیش رویتان هست تا به کمک آن‌ها ترشح این هورمون اساسی را بدون نیاز به تزریق یا به صورت خوراکی که عوارض بالایی هم دارند، در بدنتان افزایش دهید. افزایش طبیعی سطح تستوسترون

۱. پیاز و سیر، سرشار از زینک

افزایش طبیعی سطح تستوسترون

پیاز و سیر جزو دوستان خوب شما در راه رسیدن به تستوسترون بیش‌‎تر هستند. آن‌ها به شما در تولید اسپرم بیش‌تر و با کیفیت‌تر کمک می‌کنند. هر دو سطح هورمونی را افزایش می‌دهند که باعث می‌شود بدن شما تستوسترون تولید کند. و هر دو دارای سطح بالایی از مواد شیمیایی گیاهی طبیعی به نام فلاونوئیدها هستند که از بیضه‌ها در برابر بیماری‌ها محافظت می‌کنند.

۲. پروتئین‌های جامد

افزایش طبیعی سطح تستوسترون

گوشت قرمز کم چرب، مرغ، ماهی و تخم مرغ گزینه‌هایی مناسب هستند. توفو، آجیل و دانه‌ها نیز پروتئین دارند. مقدار ایده‌آل مصرف روزانه بستگی به سن، جنس و میزان فعالیت شما دارد.
افزایش طبیعی سطح تستوسترون

۳. انواع ماهی

افزایش طبیعی سطح تستوسترون

انواع ماهی‌ها از جمله ماهی آزاد، ماهی تن، سالمون و غیره سرشار از ویتامین D هستند. این ویتامین یک تقویت کننده طبیعی تستوسترون است و نقش مهمی در تولید هورمون دارد.

۴. منیزیم

افزایش طبیعی سطح تستوسترون

منیزیم مانع از اتصال پروتئین با تستوسترون می‌شود. نتیجه؟ تستوسترون بیش‌تری در خون شما شناور خواهد بود. اسفناج سرشار از منیزیم است. بادام درختی و بادام زمینی نیز منابع خوبی هستند.

۵. صدف

افزایش طبیعی سطح تستوسترون

این نرم تنان برای باروری اسپرم عالی می‌باشند و تقریباً پنج برابر نیاز روزانه یک فرد حاوی روی هستند. این ماده معدنی به بدن شما در تولید تستوسترون کمک می‌کند. زینک را می‌توانید از گوشت گاو و لوبیا نیز دریافت کنید. زینک در تقویت سیستم ایمنی بدن نیز موثر می‌باشد.

۶. انار

افزایش طبیعی سطح تستوسترون

این میوه خوش رنگ می‌تواند سطح هورمون‌های استرس مانند کورتیزول را کاهش دهد که به افزایش سطح هورمون‌های جنسی از جمله تستوسترون کمک می‌کند. فشار خون شما را کاهش داده و روحیه بهتری نیز برای شما ایجاد می‌کند.

۷. رژیم مدیترانه‌ای

افزایش طبیعی سطح تستوسترون

رژیم مدیترانه‌ای به کنترل وزن شما کمک می‌کند و می‌تواند مقاومت در برابر انسولین را در شما کاهش دهد. مقاومت در برابر انسولین بر سطوح تستوسترون تاثیر منفی دارد. هنگامی که تستوسترون شما پایین است، سطح چربی شما افزایش می‌یابد، که می‌تواند منجر به عدم استفاده مناسب بدن از انسولین شود. یک چرخه معیوب که البته شما می‌توانید این چرخه را بشکنید.
چربی‌های اشباع شده را با چربی‌های سالم‌تر مانند روغن زیتون‌، آووکادو، نارگیل و آجیل جایگزین کنید. گوشت بدون چربی یا کم چرب و غلات کامل را انتخاب کنید. مقدار مناسبی سبزی و میوه نیز بخورید.

۸. از الکل دوری کنید

افزایش طبیعی سطح تستوسترون

الکل بر تمام سیستم هورمونی شما آسیب وارد می‌کند. سیستمی که تستوسترون یکی از اصلی‌ترین بخش‌های آن است. در نتیجه مصرف بالای الکل، مشکلات هورمونی و بیضوی، نازک شدن موهای صورت و بدن و بالا رفتن سطوح هورمون زنانه استروژن در مردان دیده شده است.

۹. به جای پلاستیک، از شیشه استفاده کنید

افزایش طبیعی سطح تستوسترون

به ظروفی که در آن‌ها غذاهای خود را پَک می‌کنید توجه داشته باشید. بیس فِنول اِی (BPA) یک ماده شیمیایی است که در پلاستیک‌ها، قوطی‌ها و سایر بسته بندی‌های مواد غذایی یافت می‌شود. این ماده سمی می‌تواند روند تولید هورمون را مختل کند. طبق تحقیقی که البته منبع آن ذکر نشده، پس از گذشت 6 ماه، مردانی که هر روز با این ماده به نحوی سر و کار داشتند، از سطح تستوسترون پایین‌تری در مقایسه با دیگران بررخوردار بودند.

۱۰. به اندازه کافی بخوابید

افزایش طبیعی سطح تستوسترون

بدن شما هنگام خواب سطوح تستوسترون را افزایش می‌‎دهد. هنگامی که شروع به خواب دیدن می‌کنید، سطح تستوسترون اوج گرفته و تا زمانی که از خواب بیدار شوید بالا می‌ماند. در صورتی که اگر شبانه تنها ۵ ساعت خوابیده باشید تا ۱۵ درصد کاهش در سطوح این هورمون می‌تواند رخ دهد. هر شب ۷ یا ۸ ساعت خواب را هدف قرار دهید، حتی اگر به قیمت تغییر برنامه شما باشد.

منبع

بردیا یونسیAuthor posts

بردیا یونسی

سلام، من بردیا یونسی هستم و اینجا رو ساختم.

ثبت دیدگاه مسدود است.