چرا برخی از افرادی که روزانه با آن‌ها در ارتباط هستید دستانی پر رگ دارند، در حالی که شما با وجود تلاش خستگی ناپذیر برای رسیدن به همان رگ‌ها، دستانی صاف دارید؟بد
نی رگ دار بساز

بدون شک ژنتیک نقشی اساسی در این وادی ایفا می‌کند، ولی اکنون خیلی دیر است که به عقب برگردید و برای خود پدر و مادری انتخاب کنید که به شما این ژن را منتقل کنند. اما خوشبختانه روش‌هایی وجود دارد که می‌توانید عروق خود را تقویت کنید. در این مقاله همه ترفندهای تغذیه‌ای، تمرینی و مکمل را که باید بدانید برایتان شرح می‌دهیم.

۱. چربی‌ها را بسوزانید

جدای ژنتیک، مهم‌ترین عامل در ایجاد رگ‌های پوستی، پایین بودن درصد چربی بدن است. از آن جایی که چربی بدن درست زیر پوست ذخیره می‌شود، تنها چیزی است که بین پوست و رگ‌های شما قرار دارد چربی است. برای مردان، معمولاً چربی زیر ۱۰% و برای زنان زیر ۲۰% کارساز خواهد بود، اگرچه هر دو جنس ممکن است بتوانند رگ جلو بازو را با درصد چربی کمی بالاتر از درصد ذکر شده نمایان سازند.

برای شروع ابتدا میزان کالری لازم برای حفظ وزن خود در روز را پیدا کنید، سپس ۳۰۰-۵۰۰ کالری از عدد بدست آمده را کم کرده و در طی ۱۰-۱۲ هفته آینده، با کاهش کالری و افزایش ورزش، به دنبال از دست دادن حدودا ۰.۵ کیلوگرم در هفته باشید.

سرعت کاهش وزن را ثابت نگه دارید و عجله نکنید، زیرا هدف شما بیرون زدن رگ‌ها است و تا جای ممکن باید برای حفظ توده عضلانی خود تلاش کنید.

رگ

۲. عضله بسازید

عضلات بزرگ‌تر خون بیش‌تری می‌خواهند، به همین سادگی است. با تمرین و تغذیه در مسیر عضله سازی، بدن شما با گسترش شبکه رگ‌های خونی، به توده عضلانی تازه ساخته شده خون رسانی می‌کند.

۳. در عضله‌ای که می‌خواهید رگ داشته باشید دم عضلانی ایجاد کنید

رگ

آن چه شما به عنوان “دم” می‌شناسید در واقع فقط تورم سلول و تجمع متابولیت‌ها است که البته هر دو باعث رشد عضلانی می‌شوند. با ایجاد دم از طریق ترکیبی از ست‌ها با شدت بالا و استراحت‌های کوتاه بین هر ست، مقدار قابل توجهی از خون را به عضلات می‌فرستید.

۴. هوازی بزنید

هوازی جزو آن دسته از تمرینات هست که تقریبا همه ما به نحوی از زیر آن شانه خالی می‌کنیم. یکی از دلایلی که نباید این کار را بکنید این است که به تقویت رگ‌ها کمک می‌کند. اول اینکه، کاردیو به ایجاد کسری کالری بیش‌تر کمک می‌کند که در کاهش چربی بدن موثر است. هر چقدر چربی کم‌تری داشته باشید، رگ‌های شما بیش‌تر به نظر می‌رسند.

علاوه بر این، تمرینات مداوم هوازی، تراکم مویرگ یا تعداد مویرگ‌هایی را که به عضلات شما می‌رسند افزایش می‌دهد، حتی ممکن است باعث ایجاد مویرگ‌های جدید شود.
با تمرینات هوازی، به شکلی موثر خون بیش‌تری را در عضلات خود جریان می‌دهید. با گذشت زمان، رگ‌های بیش‌تری خود را به سطح پوستتان رسانده و وقتی که به اندازه کافی از خون پر شوند خود را نمایان می‌کنند.

۵. از مکمل‌ها بهره ببرید

رگ

یکی از مهم‌ترین دلایل تقویت جریان خون در حین ورزش مربوط به تولید و عملکرد نیتریک اکسید (NO) است. نیتریک اکسید با گشاد کردن رگ‌های خونی، جریان خون را افزایش می‌دهد.

با توجه به این که نیتریک اکسید تاثیری اساسی بر جریان خون دارد، مکمل‌‌های زیادی برای افزایش تولید آن و در نهایت پمپ بهتر خون در بدن شما در حین ورزش فرموله شده‌اند که می‌توانید از آن‌ها بهره ببرید. در ضمن از تاثیر کافئین، آرژنین، سیترولین و کراتین نیز غافل نشوید.

نویسنده: پاول سالتر، دارای مدارک متعدد دانشگاهی از جمله مدرک عالی تغذیه و تمرین از دانشگاه‌های مریلند و تامپا در آمریکا

منبع

بردیا یونسیAuthor posts

بردیا یونسی

سلام، من بردیا یونسی هستم و اینجا رو ساختم.

ثبت دیدگاه مسدود است.