برای مردان، تستوسترون حکم اساسی‌ترین هورمون را دارد. تستوسترون چیزی است که به معنای واقعی کلمه ما را از پسر به مرد تبدیل می‌کند. تستوسترون که غالباً به عنوان “هورمون جنسی مردانه” شناخته می‌شود، باعث افزایش توده عضلانی، تراکم استخوان، رشد موهای بدن و تغییر صدای فرد هنگام بلوغ می‌شود. تستوسترون عملکردهای مهمی مانند میل جنسی، توزیع چربی و تولید گلبول های قرمز را نیز بر عهده دارد.۷ تمرین تستوسترون ساز

متأسفانه، سطح تستوسترون اکثر مردان پس از رسیدن به اواخر ۳۰ سالگی یا اوایل ۴۰ سالگی شروع به کاهش می‌کند. پس از ۴۰ سالگی، سطح تستوسترون حدود ۲ درصد در سال کاهش می‌یابد.
اگر به عضلات بزرگ‌تر و قوی‌تر علاقه دارید باید دائماً در جستجوی راه‌های متفاوت و کاربردی برای افزایش سطوح تستوسترون باشید. به گفته توماس کینگ، مربی آمادگی جسمانی در سنت جان کانادا، به جای مصرف داروهای بالقوه خطرناک و مصرف هورمون‌هایی چون تستوسترون، راه‌های بی‌عیب و نقصی هم وجود دارند تا به صورت طبیعی سطوح تستوسترون را در بدنتان افزایش دهند. اساسی ترین آن‌ها عبارتند از وزنه زدن، تغذیه و استراحت کافی و البته مکمل‌های کمک کننده.
وی افزود: برای افزایش سطح تستوسترون، بهتر است از غذاهای حاوی منیزیم، روی و ویتامین K استفاده کنید. سبزیجات برگ دار تیره برای منیزیم، صدف‌ها برای دریافت روی و زرده تخم مرغ برای ویتامین K.
“تمرینات مقاومتی سنگین باعث افزایش سطح این هورمون در مردان شده است.”
بهترین تمرینات برای ساخت تستوسترون، تمرینات چند مفصلی هستند که از بزرگ‌ترین گروه‌های عضلانی بدن استفاده می‌کنند. این تمرینات عبارتند از:

۱. اسکات

تستوسترون

۲. ددلیفت

تستوسترون

۳. پرس سینه

تستوسترون

۴. زیر بغل هالتر خم

تستوسترون

۵. بارفیکس - چین آپ

تستوسترون

۶. پرس سرشانه

تستوسترون

۷. شنا سوئدی

تستوسترون

دلیل تاثیر گذاری این تمرینات این است که حجم قابل توجهی از توده عضلانی را درگیر می‌کنند و میزان توده عضلانی که در طول تمرین به کار گرفته می‌شود، عاملی مهم در آزاد سازی تستوسترون است.
۷ تمرین تستوسترون ساز

منبع

بردیا یونسیAuthor posts

بردیا یونسی

سلام، من بردیا یونسی هستم و اینجا رو ساختم.

ثبت دیدگاه مسدود است.